fredag 4 juli 2008

Varm och skön dag

Idag blev det varmt och skönt igen så vi var och badade. Jag har aldrig sett en hund som tycker så mycket om att simma som Lursa gör. Hon ska simma hela tiden och vill inte gå upp.
Rocky simmade lite han också men som vanligt dricker han mest bara vatten, eller snarare ser det ut som han ÄTER vattnet. Han liksom äter sig fram med käften när han simmar.
Sen gick jag och köpte glass så vi satt och mös på gräset i skuggan och jag kunde inte låta bli att låta vovvsarna smaka lite och dom tackade inte nej =)

Vi hann inte vara hemma särskilt länge förrän Rocky höll på att kissa på sig pga allt vatten han åt. Så här blir det varje gång han får bada och det spelar ingen roll hur mycket man säger åt honom. Det är lika på vintern när det är snö. Då går han och smyger bakom mig och äter upp mina fotspår i snön. Då blir han också väldigt kissnödig.
Jag vet inte vad det är med honom och allt hans ätande, han är ju trots allt 9år och det blir bara värre med åren. Pinnar, kottar, snö, gräs.......
Förövrigt i mat väg är han väldigt noga med vad han stoppar i sig =/

Ja, ja.... En trevlig dag blev det iaf.

Inga kommentarer: