söndag 7 december 2008

Köket

Våra liv går för tillfället ut på att göra vardagen så smidig som möjligt utan att R & L ska flyga ihop. Vi testar nu en ny grej som förhoppningsvis kan bli en mer bestående lösning, vi har flyttat ner Rocky i köket istället.

Detta har gett oss fördelarna att Rocky får vara med oss mer, så han slipper ligga själv så mycket, och matte (dvs jag) slipper äntligen sova i soffan. Nu kan jag krypa ner i min stora, sköna säng på kvällarna tillsammans med husse.

Rocky piper lite grann när han måste sova ensam, men inte mycket alls. Det är mer Lursa som är tvungen fram till grinden och säga åt honom att hålla käften (skälla) när han knorrar, snarkar och suckar.

Inatt blir andra natten vi provar denna variant och jag tror på att det kommer att funka riktigt bra tillslut. För tillfället sover jag med öronproppar, men det kanske inte behövs så länge till.
Till sommaren blir ju allt mycket lättare när vi kan ha dom ute på gården. När vi alla kan vara ute och njuta av sommaren.

Rockys knöl på baktassen är nästan helt borta, den är iaf inga problem längre. Han slickar inte heller på den så den har läkt som den ska.

Inga kommentarer: